Wednesday, February 25, 2015

Sejenis Penyakit Mata




Nak jugak luah kat blog. 


Im very convince that hubs never read my blog. Konfem tak. Sungguh tak penah. Curik baca pun tak penah. Maka mak berani nak mengumpat sikit. Ha-ha  (*mati laa kalau dia baca sebenarnya)



Bang...ampunkan aku.


Actually aku beruntung dapat laki suka mengemas (kemas ikut suka dia). Sebab aku kaki sepah. Aku sepah baju dia sepahkan dapur aku. Sooooo sawitttt! Tapi aku tak lah menyepah yang teruk bebenau sampai adik2 cari pun tak jumpa. Cuma aku ade sedikit syndrome suka sampir (*kirai) kan baju or tudung yang da pakai satu tempat. So that nanti nak laundry senang asing. 


Tapiiiiiiiiiiiii pakcik ni dia ada penyakit mata yang jarang orang dapat. Dia pantang tengok baju2 yang berkirai satu tempat tak lipat or tak gantung. Dia bukan nak check baju tu baru basuh ke da pakai ke. Kalau datang baik hati dia yang baru dengan yang da pakai lipat semua. Bole?


Orang laki ni kalau mengemas lain sikit. Asal mata dia sakit....datang lah KERAJINAN dia yang buat hati bini mendidih. Pffttt....





Contoh yang ini




Padahal aku sampir elok2 tau bukan cincai2 je kalau baju or apa2 lah yang dah pakai. Bole tak dia buat seluar baju and tudung topi dan keloncot digulung sekali macam kuih takoyaki.

Ish......


Ish.....


Ish lagi......


Bagi dia kalau gulung macam ni kemas sikit. Mata tak sakit. Ready lah aku nak mintak duit beli tudung baru. Adoiiii adoiiiii adoiiiii adoiiiiiii 


Berdoa lah aku. Ya tuhan....Ya tuhan...tima kasih kirimkan aku suami yang baik..rajin dan sangat tiptop! 


* sebat bontot sikit


Aku memang suka kalau dia mengemas. Tapi kalau macam ni kekdah kau bang...bole tertelan minyak angin aku tau. Sedih aiii...



Sedih2 pun tangan laju ni scroll tengok tudung baru. Bahahaha....rilek benda kecik je ni. Baru nak feeling positive. Pegi bilik sebelah bertambah pedih rasa.....






Bawah longgok ni ade 8 helai tudung lain
Telan minyak angin skang.
Apa kau rasa?












Aku tetap cinta kau seadanya bang.
No one perfect.



From
- Ur Sawit wife-



Affe Hussin
Affe Hussin

Affe Effie Afie. Mom of two special adorable kids. This is my personal journey on raising my kids. Follow me if u like my writing. TQ

2 comments:

  1. hohohoho....oklah tu..berlapang dada..kikiki...ko dapat cam laki aku...dia sepah tak ikut waktu..satu umah tau...hahahaha....lagi saaawiiitttt....

    ReplyDelete
  2. Hahaha tadah tangan sama2 kita ucap. Redho jelaaa alaaa kak at least ko dpt habuan. Rasuah menjadi.

    ReplyDelete