Tuesday, January 27, 2015

Kasut Tapak Keras




Sebenarnya mak tunggu masa nak belikan kasut untuk zara. Kebetulan masa adik kat icu ritu terserempak dengan geng mak2 kat kk9. Share pasal zara jalan berjingkit. Member ni bagitau suh tempah or cari kasut yang tapak nya keras. Susah bend....



Betul gak cakap dia. Mak gugel lah ade jumpa 2-3 kasut. Kat The Gardens and wangsa walk ade tempat untuk tempah khas tapak kasut. Tapi aku malas nak tunggu. 




Jadi aku decide angkut skali kakak doncet satu korga beronok2 himpit satu kete. Mereka semua putih...aku je kaler juhi cawla. Kahhhhh....





Kemain dengan mashu sekali paw kasut. Sepa yang kena terapi ni??? Mental aku....haha dah laaa nak tunggu mashu fitting kasut berzaman. Dari dulu sampai skang da tua perangai picky.





Tengok kejap je zara pilih kasut. Terus pakai...kau mampu? 1st time pakai melalak satu kedai. Cuba bawak berjalan pun melalak. Sabar jelaa lama2 dia get used.


Aku tak berkenan kaler hitam ni. Paham2 laaa kau soping dengan apak nya. Semua nak cepat. Malas nak book malas nak tunggu. Apa yang ada amik. Lagipun nanti adik boleh pakai kalau amik design unisex. Yelaaaaa......






Kat uma pun prektis pakai. So far nampak kurang jinkit nya tapi bila dirasa kat tumit kasut tu lompong. Means dia masih gigih nak jingkitkan kaki jugak even kasut tu keras tapak susah bend. Aduhaiiiii





Sandal pun ganti baru. Cari yang jenis depan tu macam mangkuk sikit. Sandal zara semua haus depan. Habis kuku jari kaki nengelupas. Sian anak ibu..




Dahi tu baru benjol sebab masalah jingkit ni laa. Aku yang menangis zara relax je. Yelaa kesian kot anak aku asik tergolek terjedut. Jalan sikit je senang tergelincir.


Takpe mak bagi masa zara biasakan diri dengan tapak baru ni. Most of the time bila pakai ni dia nampak cepat give up. Kasut tu berat....dia malas dia rela merangkak. Bole tak???


Ish....geram tau. Hehe







Affe Hussin
Affe Hussin

Affe Effie Afie. Mom of two special adorable kids. This is my personal journey on raising my kids. Follow me if u like my writing. TQ

1 comment: