Tuesday, October 07, 2014

Manis




Onde Onde Cupcakes






Last week aku saja gugel resepi kueh mueh. Padahal tak pandai pun nak menggentel kueh melayu ni. Gatal tangan konon nak clearance dapur. Bape kali clearance pun tak tau lah sebab macam tak surut2 barang2 aku ni. Isk...


Tiba aku terpandang satu kuih melayu ni tapi di transform jadi cupcakes! Menarik bukan....rupanya aku outdated. Orang lain da heavenly rasa cupcakes ni. Bersepah dah tinggal lagi rasa yang berbeza-beza. Hehehehe




Aku tibai je ni...messy giler rupa dia before pipe the icing. Resepi will be share later. Simple sangat nak buat. Makan panas2 memang masyuk. Apak zara makan 3 biji hokeh without toppings. Ngeee sedap kan bang sebenarnya? Ok tak puji tak ape..aku memang suka puji diri sendiri. :-p


I took the recipe here.




Resipi dia senang and sangat simple. Untuk gula melaka tu aku benamkan dalam adunan sebelum bakar. So bila da siap...belah tengah memang meleleh2 melted palm sugar tu. Sebijik onde2. Perghhhh kagum dengan diri sendiri. For toppings i used fresh cream and sprinkle dessicated coconut.



This is a must baked dessert. Puas hati sangat!





Affe Hussin
Affe Hussin

Affe Effie Afie. Mom of two special adorable kids. This is my personal journey on raising my kids. Follow me if u like my writing. TQ

No comments:

Post a Comment