Thursday, October 09, 2014

Aidiladha 2014









Raya haji taun ni aku balik uma MIL sebab buat akikah zara. Taun ni lain sikit sebab tak buat rendang lodeh bagai. MIL aku tak larat. Aku lagi tak larat (malas) hahaha....


Aku bagi cadangan masak soto je sebab tak renyah dan tak terlalu banyak periuk nak kena basuh. Lagipun bole elakkan pembaziran. Pagi lepas solat raya adik beradik semua datang bawak lauk. Nasib baik kan tak masak gile2....


Bila campur2 kumpul semua lauk ada. Lodeh ada..sambal sotong ada. Da macam aidilfitri gitu. Tak kisahlah kan janji makanan abis dan paling penting ipar2 ku cakap soto ku SODAP! Laki jemah je cakap soto kita biasa2. Alaaaaa biasa2 pun 4x round kau sapu. Balik2 muka kau kat dapor tengah kekah ceker ayam. Kannnnnnnn...................


Tepung komak.


Koci


Ini kueh feveret aku. Oh maiiiiiii sungguh rezeki. Sedap tak terkata! Kueh ni mak sedara laki aku yang bikin. Nek Bik memang pandai buat kueh2 melayu. Kalau ade kenduri memang tempah dari dia. Kena belajar buat lah sebab benda2 macam ni kena diwarisi. Cewahhhhhh poyo nau ayat.


Taun ni raya perasaan ada lain sikit sebab dapat join qurban. Tak tau lah nak express kan macam mana rasa nya tu. Macam happy....aman...tenang...bahagia. Terbongkang je tak buat apa2 memang lah bahagia.


Biasalaa perut berat. Haahaa




Affe Hussin
Affe Hussin

Affe Effie Afie. Mom of two special adorable kids. This is my personal journey on raising my kids. Follow me if u like my writing. TQ

No comments:

Post a Comment