Monday, September 08, 2014

Extra Rajin





Masih lagi update pasal makan. Aritu kan opis buat jamuan hari raya. Pastu unit aku dapat bahagian dessert. Apelagi kek laaa....


2 biji sekali aku ready. Maklumlaa jamuan kan. Puas jugak aku fikir ape kek aku nak supply. RV dah bosan sangat. kek coklat moist pun da biasa sangat. So i decide untuk baked Banana Salted Caramel dengan DFCC cake. 


Kek ni memang jarang sangat aku baked sebab tak ramai yang suka banana cake. Kek evergreen dorang cakap. Hehehe tapi alhamdullilah....laku jugak hari tu. suspen jugak tunggu feedback orang.







Gambar memang out laa since henpon mak kena baling dengan zara bulan puasa lepas. Pecah seribu. Tapi gagah jugak aku snap even dah pecah bagai. Nak wasep ke ape memang terkebil2 laa. Punya sayang aku henpon tu sebab apak zara yang bagi. 




Nak amik gambar pun kena ada mood betul2. kalau tak rasa nak baling lagi sekali sebab gambar color tak precise. Redha jelaa....





Macam biasa....orang akan tanya. Larat lagi aku baking..masak segala ni. Rajin nye laaa aku kan. Tak penat ke????? Beli jelaa kat luar. Kalau aku nak sepotong kek je memang aku beli je. Tengok keadaan lah. Sebab aku ni hommie person. Malas sangat nak kuar. Kalau ade pun sebab apak zara yang ajak. Ikut ati aku suka lagi lepak kat uma.



Plus...skang makan luar ke kat umah ke sama je kos nya. Nak selesa kat uma lah. Semangat homecook aku menjadi2 bila last week aku nak order satey. Tokey tu cakap secucuk RM1.20!!!! Terus pegi DIY beli lidi nak buat satey sendiri. Mental....



Motto aku senang. Kalau malas aku lapar. Satu ape pun tak dapat. Bunyi macam paksa diri kan? Tapi hakikatnya....benda ni jelaa yang boleh buat aku rasa relieved...happy and free from pressure! Yelaa nk buat benda lain mak tak reti nyah. hahaha






Affe Hussin
Affe Hussin

Affe Effie Afie. Mom of two special adorable kids. This is my personal journey on raising my kids. Follow me if u like my writing. TQ

No comments:

Post a Comment