Monday, October 07, 2013

Liat




Ni scene biasa pagi2 si debob...








Everyday......


Maklumlah ayah kejut awal sangat katanya. Jam 8pg da ready nak masuk kolam. ayah pun nak ready pegi keje so terpaksa siapkan zara awal. makin hari makin liat si debab ni nak bangun mandi. bukan tak nak mintak makcik dia mandikan.....kak ipar aku kan tengah preknan skang so tak nak susah kan dia nak angkat besen mandi semua tu. boleh je angkut budak ni masuk dalam bathtub cuma nya....macam tak feel. dia comel sgt and mak dia sakit pinggang kena bongkok nak rendam dia.


salu nya ayah dia cakap nak mandi kan dia kena amik masa setengah jam. belum campur masa mengeliat...golek2 atas tilam. bunyi2 sikit pastu baru lah ready nak mandi. kes kat bawah ni tak pasti lah ape pasal liat nau nak mandi. sampai da seret kolam pun mata tak boleh nak bukak!





manja betul bucuk ibu sorang ni tau. sebulan je lagi zara nak setaun da. kejap nya masa berlalu. makin hari banyak jugak benda izara belajar walaupun hobi dia tengok TV je manjang. tak sabar nak tengok dia merangkak..duduk dan bertatih. sejak aku mula cabut kejap2 oxygen tu...zara bukan main suka. asal tanggal je tiub terkepak2 tangan kaki dia. suka bebenau.....haaaa kalau gitu cepat sihat yer sayang.



semoga anak ibu cepat sihat dan membesar dengan baik. Insyaallah...ibu tak putus doa kan kamu sayang :-)



Affe Hussin
Affe Hussin

Affe Effie Afie. Mom of two special adorable kids. This is my personal journey on raising my kids. Follow me if u like my writing. TQ

2 comments:

  1. amin...budak biasanya liat mandi pagi...kadang-kadang ikut mood...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau wiken aku tahan lagi mandi pukul 10 lbh. ni weekdays.....aduhaiii tak sampai hati. :-)

      Delete