Thursday, August 22, 2013

Alhamdullilah




 4 YEARS and STILL COUNTING


Alhamdullilah. 


Our marriage turns 4 years. uwaaaaa tiba2 rasa nak nanges. syahdu nya rasa kali ni. 


rasa bersyukur sebab masih ada korga di sisi. ada suami yang baik..paling understanding and support me everytime aku down. lebih manis bila lahirnya anak kesayangan kami...izara. thank u allah...atas nikmat kurniaan ini.


macam biasa....i made him Red Velvet cake. the only cake and dessert yang dia bole makan dengan seikhlasnya. dia ni bukan penah nak puji aku masak pun. kalau dia suka kek ni means sedap lah tu kot. tak apa...aku puji diri sendiri jer.





macam biasa jugak...sendiri bikin sendiri jugak makan



kata anniversary kan.......mesti ada hadiah. ada ke?


aku tak mintak pun sebab aku sendiri tak tau nak apa.


aku rasa da cukup semua nya. tak ada apa lagi nak mintak. wasatiah wassini giler ayat. bukan tak nak apa2 cuma aku tak rasa benda2 yang aku nak penting buat masa ni. tapi kalau da nak bagi....aku terima dengan dada yang terbuka bang!















he gave me this....







aaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr......syok nya!!!!!!!! alahaiiiiii dari rasa tak nak apa2 terus rasa nak tambah mintak lain. mula lah nak periuk nasi tefal...kenwood processor..segala barang mainan kat dapur. insaf kejap je tadi.


best and suprise. yang tak best....laki aku kena angkat benda ni umah dengan penuh pancaroba. maklom lah uma burung. nasib baik lif tak buat hal. sian..tak apa exercise yer. :-p





kalau ikut kan hati...aku nak peram je benda alah ni dalam stor. member tu bole baca pulak pikiran aku ni. aku ni suka simpan barang sayang nak pakai sampai penuh stor. tak ada motif tapi da jadi hobi dan tabiat. 


sebab dia da baca pikiran aku maka laki aku paksa pasang jugak stove ni tengah2 malam buta jam 12.30 malam. berpeluh2 aku nak menyetel kan benda alah ni. yelaaa dapor nak kena kemas dulu. stove yang lama nak kena cuci bersihkan. alang2 nak mengemas....tingkap dapur pun aku lap. waaahhhh ajaib nya....selama pindah memang tak penah lap tingkap tu. malas tahap dewa


bagus jugak sesekali kena paksa. terus dengan stor aku clean up. cerah sikit stor tu. kalau da mula mengemas ni memang susah nak stop......






Perasmian nya......megi cap MAMEE CHEF! polisterine tak mau cabut lagi. sayang......tapi aku da trim ikut level stove.


me : nape bagi stove?
hubs : saja. nak suruh sayang masak cepat sikit.


excuse me????????????????????


helo bang.........aku kalau bagi stove dua pun boleh siap 3-4 jenis makanan dalam masa sejam. macam lah kau baru kenal aku. hamboiiiii kemain statement macam kan aku lembab gile masak sampai kau kebulur tunggu. cuba lah kau bagi alasan yang manis2 sikit bang oiii. keredoan.....



ok2......tima kasih baby kasi hadiah. suka sangat! dan thanks buat i berpeluh2. 


haaaaa controvesi tak ayat mak ni? peluh2 kemas dapor yer jan nak biru sangat. 


Affe Hussin
Affe Hussin

Affe Effie Afie. Mom of two special adorable kids. This is my personal journey on raising my kids. Follow me if u like my writing. TQ

4 comments:

  1. wah..bestnya dapat hadiah dr mr hubby..kena hargai tu..bersihkan selalu..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Noey...mula2 ni standard lah. kejap2 lap... ngada

      Delete
  2. wah bestnye..semoga affe n aziz happy2 sokmo with izara dan adik2 izara..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaaa memang best. tapi sama je saya rasa. tak pakai pun stove ke-3 tak guna. hiasan

      Delete