Tuesday, June 11, 2013

Offday...Walaupun SuriRumah





Macam ni lah.


Suami kasi rehat buat apa yang kita suka. Yayyyy!!!!


thanks baby!





kata nya nak bagi bini rest...buat laaa apa yang dapat release kan penat selama jaga anak sorang2 ni. dia kata tak kacau aku nak buat apa pun. siap bagi kebenaran kuar drive bawak kete tu! haaaaa


jap.....jan sonok sangat. boleh kuar tapi tak boleh lebih 3km saja. terbantut klimaks nak jalan2 sampai manjaku wangsamaju. cisss....






jadi beriya2 laaa aku masak baking bagai kan. bukan senang nak dapat peluang macam ni noks. i made this coklat cheese triple by martha stewart. kemas fridge kata...macam2 lah idea kan. serabut tengok frigde. banyak sangat experimen tak dibuang.





sekali da dapat peluang kan terus aku terasa nak buat kuih2 melayu. walau tak pandai buat tapi keinginan nak cuba tu ada. mula laa idea kua macam2. padahal dapat kuar 3km je. apa lagi ke PERNAMA laaa aku. kedai runcit area kuates ni.


situ jelaa yang paling dekat aku nak soping. baru je 1km kuar uma...laki aku dah call. 


apak nya: kat mana da?
mak nya: baru kuar kot. apesal?
apak nya: aarissa nak tetek. dia nangis tak henti2. lama lagi ker?
mak nya: ler......


sebenarnya boleh je dia pujuk. buat susu...dukung sikit2. bagi mainan. diam laa dia nanti. bukan susah. da gelabah call aku suh balik cepat. bumbung kedai pun aku tak nampak lagi tau. dalam rushing tu sempat laa aku tunggu budak kedai parut kelapa. hahaha


elok je sampai uma..laki aku tanya. 'ingat ada belikan air soya ke apa tadi'.


excuse me bang?????????? tadi kau kol aku macam kan anak da kelaparan giler. berpeluh2 aku suh budak tu parut kelapa gila laju. aku siap susukan anak lagi sebelum kuar. kau da gelabah kan aku...pastu sempat nak kirim barang secara telepati?  pergghhhhh......


bukan tadi kau bagi aku cuti jap kan? baru setengah jam je daddy care. aiseh.........



Affe Hussin
Affe Hussin

Affe Effie Afie. Mom of two special adorable kids. This is my personal journey on raising my kids. Follow me if u like my writing. TQ

No comments:

Post a Comment