Thursday, June 06, 2013

Kakak Prihatin









Doncet kakak prihatin.


tak boleh dengar kalau izara menangis. berlari dia nak masuk konon nak pujuk. agenda dia lain sebenarnya. dia lebih mesmerize pada mesin oxygen dan langsir baru dalam bilik tu. serta....pegun tengok mainan gantung2. maklumlaa dulu masa dia kecik tak bape nak paham. skang....ni laa masa nya nak feeling main kan. kata nya....






actually aku larang dia masuk bilik since memang doc advise toddlers tak boleh ada...cium ada dekat dengan izara. da nak masuk 3 minggu ni aku kesian plak kat doncet. terjengah2 dari luar pintu then mulut tak behenti cakap. dari izara tido langsung terus celik mata. haishhhhh






mula2 dari jarak pintu..lama2 terus dekat macam ni. aku kasi chance laa. pasni sorry sayang cik ngah terpaksa close the door. kadang tak sampai hati dengar dia ketuk2 pintu merayu nak masuk. dia da biasa buat onar dalam bilik aku ni...tiba2 tak dapat plak. mau tak gian.....






alhamdullilah....mata izara makin better day by day. she's response to toys yang ada depan dia. kiri kanan pun ok even doc cakap dia tak nampak. syukur tak terhingga! hopefully pasni boleh senyum and ketawa bila diagah. skang senyum2 je...tu pun ikut mood. hehehe



seminggu sebelum baby balik uma kakak doncet da buat sesuatu di belakang cik ngah. isk..isk..isk....sian dia rindu giler kat cik ngah. lama tak jumpa agaknya. nak gurau lebih dengan pak ngah kang kena marah. laki aku kemaskan bilik doncet plak tolong sepahkan balik. menyibok no.1....tapi kalau tak menyibok sunyi plak. alahaiiiiiii





Ni keje dia.


laki aku snap masa aku masih di wad. bongkar selimut...pastu buat2 lah macam kesejukan. tampar nak? hahahahaha


Pelaku onar tegar.


Berdendang atas katil.


skang dia tengah ketuk2 pintu nak masuk.


rasakan denda.



Affe Hussin
Affe Hussin

Affe Effie Afie. Mom of two special adorable kids. This is my personal journey on raising my kids. Follow me if u like my writing. TQ

1 comment:

  1. cian dia...hope one day dia faham kenapa mak ngah dia buat cmtu...comel jer dia :)

    ReplyDelete