Monday, January 21, 2013

Caiyok!





Sungguh pun da nampak perbezaan ketara masa 1st month lahir ngan skang which Izara physically macam da gaining weight. tapi bila scale masih kategori kiut teramat. hehehe pipi sudah naik tembam sebab everytime nurse kasi susu dorang main pipi dia. ada potensi pipi tu naik meriah.







Malam semalam pg tgk dia...kemain nyenyak tido. da puas mengamuk kot semalam. lambat mandi kesahnya. langsung menangis sepuas hati. kita pujuk tak mo diam...merah padam muka. skali nurse datang betul kan bedung terus diam. sabo jelaaa mak...


kebetulan ada baby lain yang perlu nurse handle first so lambat sikit laa nak mengelap...bersihkan badan and incubator Izara ni. agaknya dia da biasa 10pm mandi...lampin tukar..cadar ganti semua kan. tiba rini lambat sikit. rimas laa agaknya....aku pegang pn da melekit badan dia. kalau aku bole buat...lama da aku buat sendiri. tapi belum masa nya. takut senior / doc ronda...sian plak kat nurse kena marah kang. rasa nya bole kot klu aku lap2 badan anak aku. kannnn....mandai jer ni


and aku dapat dakap dia lagi sekejap sambil nurse kemas2 incubator dia. tak leh lama2 sbb baby belum tahan lagi environment luar lama2. dok dalam box tu melalak2 skali bawak kuar nak timbang...diam. bertuah punya anak. ibu nak dengar suara kamu yg seksi tu nak. elok plak dia dok kat scale tu. member sebelah kena timbang melalak2. Izara plak tiba2 behave. adoiiiiiii hahaha


Since tube oxy da take out....i heard Izara's voice for the 1st time. God the greatest...aku pun menangis sama. peaching baik punya! Takpe nak...nangis laa puas2. kata nak membesar kan. Lega...seronok dan happy dengar suara anak. buat aku tak sabar nak bawak balik.


Everyday patiently wait to see her scale. Fuhhh......long way to go huh? InsyaAllah impian nak bawak balik uma tak lama lagi tercapai.


Its ok...U can do it sayang!


p/s: doc punya term - kalau baby behave " baby u happy and very good "
                               kalau baby meragam " baby u naughty today "
 

kesimpulannnya anak mak naughty but behave sometimes = happy ok....happy!




Affe Hussin
Affe Hussin

Affe Effie Afie. Mom of two special adorable kids. This is my personal journey on raising my kids. Follow me if u like my writing. TQ

1 comment:

  1. Tahniah ibu...hope izara bertmbh kuat coz dia pun x sbr nak balik rumah

    ReplyDelete