Tuesday, January 29, 2013

Bengkak






Kesahnya begini.



Sedang melawat Izara. tiba2 buah dada merasa sakit seperti nak keluar susu. tiada pilihan lain selain nak guna khidmat mesin hospital. 


actually aku malas nak pakai mesin dorang sebab ramai mak2 yang queue nak pakai. aku memang bawak pam sendiri siang2. cuma masalah tang suis nya yang bermata dua. aku pulak tak bawak pen ke apa nak cucuk kat suis tu. aku kasi chance pada mak2 yang masih warded tu pakai lah dulu. 


rupanya bukan mak2 saja yang queue malah polis bantuan juga. so beratur lah aku sejam tunggu turn. pump kat nicu ni aku penah guna masa awal2 beranak aritu. that time susu aku belum ada mata pun lagi. aku pun tak sure lah sama ada dorang dah tukar mesin ke apa kan. masa mula aku pakai dulu....mesin dia alahaaaaaaaiiiiiii gemalai gila angin sedut tu. tak menyedut langsung aku rasa.



tiba turn aku....dengan yakin nya mak menyelak bra. cucuk tiub dan.........terus disalurkan ke puting and press RUN! dan.......................bunyi ADOIIIIIIII menyeringai dalam bilik penyusuan itu. sakit gile sedutan kali ni. berair2 mata aku. nak terkencing semua ada. time tu jugak aku tak tau macam mana nak off kan mesin tu. boleh? gile gelabah. perit gila macam kena gigit 1000 semut serentak. mesin ni mana ada level nak kuat ke slow. fixed speed!



aku rasa ni mesin yang sama. maybe dorang hantar servis ke medela and after service terus mantap power kadar sedutan nya? perghhhhh tak sangka aku. tulaaa pakai sumbat jer kan. bukan nak test2 angin nya dulu. confident kau....



 Mesin penyedut buah dada HKL. Menepati slogan no pain no gain




tapi not bad jugak. walau sakit2 aku pump kat situ dapat jugak 35ml setengah jam. pastu aku tak tahan dah. stop and sambung kat rumah. sepanjang nak sampai ke rumah breast aku rasa macam membuak2 sakit. feel dia macam masa mula2 susu nak keluar dulu. best!








balik rumah sambung lagi. setengah jam dapat 80ml sebelah tetek saja. adakah kerana mesin penyedut HKL yang membuka ruang mata puting yang tersumbat? atau sebab kesan power boost domperidom? so boleh lah guna untuk tetek belah kiri pulak kan pasni. mana tau memang mata dia clog ke apa.



Bengkak pedih puting aku sehingga kini....kerana mu anak apa saja mak lakukan. MEDELA....lu memang POWERROOT!!





Affe Hussin
Affe Hussin

Affe Effie Afie. Mom of two special adorable kids. This is my personal journey on raising my kids. Follow me if u like my writing. TQ

1 comment:

  1. Hihi.... kalo gitu, tahan aje la mak.... pasni belah kiri pula

    ReplyDelete