Friday, May 25, 2012

Trip





Oh yeah.....gua tidak sabar lagi nak memulakan trip jalan2 sempena annivesary kapel ni. *geli pulak rasa..haha


Destinasi nya tak laaa jauh pun. cuma aku excited sebab belum penah jejak kat tempat tu. orang lain kemain aku tgk kuar masuk selamba. orang berduit lah kata...



aku plan ngn pakcik g buat passport kat imigresen Melaka. sbb kebetulan balik kg kan. document semua da ready ni. siap gugel laa kat mana and jam brapa dia buka. skang imigresen n jabatan pdaftaran buka on weekend. so...aku pikir maybe tak ramai org sgt laa.



petang sabtu lepas aku g ketip gambar kat kedai gmbr Fantasy teluk mas. kedai dia ni mcm suam2 kuku tapi da lama beroperasi rupanya. mana tak nya...papan kedai dia lusuh je. orang xnampak ni kedai gambar ke kedai dobi.


apek ni kemain suh aku tegak laaa tudung senget laa. tunduk...dongak...tup2 dua kali ketip je...ok da siap. eh? bila aku senyum? weh aku lom ready laaa. apesal pantas nau kau ketip. arrghh tak bole jadi ni. da tak sedap hati. abis laaa......ajumma laaa aku. pasrah laa nak!



and we wait for 20-25 minutes sampai gambar siap. aku menatap laa gambar sepasang suami isteri ni. buat2 laa mcm tak cam sebab tak percaya...mengapa begitu kembang wajah patik dan suami patik ?????????????



di dunia yang nyata..aku tgk laki aku takde laaa kembang semangkuk mcm ni. hairan.....adakah apek tu mengambil masa yg lama guna salon potocop utk menguruskan muka kami laki bini tapi gagal? oh demmmm mmg sgt demmmmm ini gambar. demyuh apek. *tak mengaku masing2 dah tembam melampau





seriously....tak pecaya ni laki aku. tampar2 kiri kanan pipi dia kasi kecik sikit :-p









Pagi ahad tu pas subuh kitorang da siap2 laa nak ke imigresen. sampai je lagi bape minit jam 8 pagi. masuk paking je da almost full. aku rasa mcm da cukup awal laa ni smp. masuk je dlm building KDN tu...da ramai!!! panjang ok beratur.



Indah bukan weekend aku? beratur jam 8pg dapat no sejam pastu. sempat laa pegi brekfast semua. masuk balik dalam imigresen dok laaa tunggu kat situ smp kebas bontot. ni belum anta borang lagi tau. ramai manusia nak pegi obersea kekdahnya. skali nak cuti sekolah...and cmpr ngn mak bapak budak2 pas spm yg dapat g obersea tu. meriah x?



jam 12.30 tengahari baru setel semua and we got the passport. bape jam? kira sendiri...aku rs mcm xpakai suar sbb bontot kebas. perut da kur...kur...kur....overall imigresen melaka ni sangat ok. tempat pun ekon. nak makan senang. prosedur dia pun mudah janji kita sediakan dokumen tu semua earlier. cuma lama sikit laa kau nak tunggu kalau ramai customer kan. itu standard. aku bole bsabar....



customer service dia pun ok and ramah. just akak yg dok kat luar kaunter kasi no tu je tebiat pelik. kalau tak suka keje ahad jan dtg kak. esok2 aku tuang gam kat muka kau kasi ketat lagi wajah tu. ramai lagi yg menganggur nak keje kak oooiiiii.







Yayyyy...cant wait!!!!



Affe Hussin
Affe Hussin

Affe Effie Afie. Mom of two special adorable kids. This is my personal journey on raising my kids. Follow me if u like my writing. TQ

No comments:

Post a Comment