Thursday, February 09, 2012

Ini dulu......sekarang?






ni dulu....3 years ago. sekarang???????






















seb baik mak aku bole kaver kan sikit lebihan kat tepi tu. muat2 je aku pakai baju ni. kalau kena tiup angin baju ni tak bole mengerbang2 sbb kiri kanan da padat. gila kan?????? apekah sebab yang menyumbang ke arah kegemukan melampau ini????



senarai sebab :

1. bahagia - alasan kolot
2. zaman skang makanan mmg macam2
3. partner kaki JJCM
4. terlalu banyak resipi2 baru yang harus dicuba
5. banyak restoren yg makanan nye lain dari lain. jadi kena cuba
6. partner suke request makan tga malam. nak tak nak kena join. kalau x...bukan sehati sejewa.
7. keje gomen. eh?
8. KUNAP = Kuat Napsu



sebenarnya...reason yang last tu laaa punca segala2 nya. toksah laa nk buat alasan macam2 klu tak bole kawal iman. eh tak pe...tak pe...masih belum tlambat utk patik berusaha kembali hidup sihat. cuma kan...laki aku ni dia mcm jaki kalau aku ckp berat da turun. malam2 kang dia paksa aku kua cari makan. kadang tu bkn apa....saja. xpaham betul. aku ni nak selim melim bang..utk kebaikan kita besama. kalau aku selim...kau pun suke kan? and aku pn xpenah paksa dia utk sama diet ngn aku. sebab aku terima dia seadanya. eceh...poyo







macam mana aku tak cakap bahagia? with kawan2 yg best...sporting. asal ade gather2 je makan. asal kau lepas penat buat keje je..makan. how???






tengok perut tu??? rasa mcm nak suh je laki aku amik pisau tolong belah kan buang lemak2 tu. kalau bole laaa...and masa operate appendiks ritu aku tbayang doc tu sedut lemak aku skali. ala2 buat keje 3 dalam 1. angan2 je nok...banyak nau duit kau! this pic was taken masa taun 2010 klu xsalah. baju ni aku jarang pakai sebab ketat dan kain langsung tak muat. ni laaa 1st and last aku memakainya. pastu xde. damn!




last month kenduri kawan aku...aku try balik pakai baju ni. and guess what....











walaupun tahap kekempisan dan kekecilan tu tak ketara...apa yang penting aku sarung balik kain dia siap zip! xkisahlaaa kalau hanya kurang 1cm je pn. ade laa menunjukan prestasi dan kesungguhan aku nk diet ni haaa...ni pun xterkira payah nye nak kontrol makan kat kenduri org.








esoknya ade kenduri lagi...so aku rasa2 mcm nk test baju 2 taun suda. yg tga mcekik pizza tu....dulu ade kawan tegur sebab ketat and nampak corak bra. seriously....gile malu and tak sabar nk balik sbnrnya masa tu. now....aku da bole pakai balik without gede' hokayyyyyy! sepa tak suka kan....kalau bole nak gebang kat seluruh jiran tetangga. gedik eh... mmg tlalu seronok even jumlah yg turun tu xdelaaa drastik gila babeng kan. janji suar jean aku muat dan rasa lebih konfiden sbb xyah pandang angka 4 utk size pinggang. yayyy!



moralnya...semangat kena kuat biarpun laki kau kejam makan daging black pepper depan kau 2x tambah. kena tahan napsu tu even laki kau pujuk atau paksa kau pegi supper. aku mengaku mmg 2-3x tbabas diet sbb tmakan pujukan rayu laki mak laa! esoknya macam nak patah pinggang aku senam nk buang balik lemak2 tu. igt tak seksa ke work out sejam shari. 15 minit tu rasa mcm 1 jam setengah...






dapat mcmni balik pun jadi......xyah nak berangan lebih2 sangat. gambate!!!!






Affe Hussin
Affe Hussin

Affe Effie Afie. Mom of two special adorable kids. This is my personal journey on raising my kids. Follow me if u like my writing. TQ

No comments:

Post a Comment