Wednesday, February 01, 2012

Fabolous Fab_ruary! time flies...




Yohaaaaah......sekejap nya masa berlalu. da masuk bulan dua. selamat bercuti pada warga Wilayah Persekutuan! hooyeaaah bebeh.....yg keje shah alam tu jan nak buat muka jaki. hihihi dapat cuti shari tp rasa mcm stgh hari je. toleh2 da petang. saba jelaa...today mmg aku teda plan apa2 melainkan blog walking and survey recipes yg best2 utk dicuba. lagi laa ngn keadaan belum gaji ni...baiklaa aku dok uma diam2 dan buat taik mata puas2. 


tapi taik mata tu tak bole jugak nak develop sbb tganggu dek kawasan kejiranan mak ni nyah. ntahlaaa nak kata sentap...xbole. sbb da nama idop bejiran. kena laaa sabar...like petang tadi. aku baru nak membuta tetiba berdesing telinga mak ni mcm nak roboh rumah dga orang bawah tumbuk lesung tanpa alas! even aku dok tingkat paling atas...desingan dia bole buat gegendang tinga aku bnanah. siyes....aku mmg bengang. kalau ikut kan tiada kena mengena sbb dia kat bawah. tapi...kalau da tanpa alas mmg tumbukan bebisa laa dapat!


intai punya intai....rupanya bibik dia yang masak. patut laaaa.....pasti masa skola dulu gagal atau tak bape nak senonoh sikit otak tu. belum termasuk cara2 bibik dia ni suh anak2 majikan dia mandi. perghhh macam dia plak ibu kepada kanak2 itu. oh dem......


ni lagi satu hal..kes aku ngn pak ajiz sorang ni. pujuk2 belum setel lagi. puas da ni aku cuba mcm2 tektik dan gaya persembahan. semua out....last2 aku ckp je nak belanja makan. haaa ok sikit mood dia ni. bagus jugak so aku tak yah laa nak masak. bole rest...sbb da 4 hari aku selesema teruk. xlarat....dan buat2 xlarat juga. elok je pas solat magrib...laki aku ckp 'disebabkan sayang period...and tadi da offer nk belanja kan? b nak makan kat seoul garden eh.



excuse me???? disebabkan aku period??? so....ni kira denda utk aku laa? OMG.....apesal laaa laki aku ni. kau nak aku transform jadi ustajah balik ke mcm ritu? ok betenang...btenang...urut dada. pastu dia tambah ayat lagi. 'b rasa sbb syg beriya2 nak kurus...niat nk dapat baby tu salah. sbb tu tak berjaya. da...takyah nak diet briya. makan jelaa' bole???????????? paham ke tak paham konsep diet sbnrnya?? kan elok aku sihat..klu preggy pun baby kita sihat bangggggggggg. oh sentap nye hati mak nak.....aku mmg nak kansel je g dinner ni. membara!



last2 aku pegi jugak...sbb malas nak drag emosi lebih2. bukan ada org nak pujuk pun kan...so buat2 laa mcm tak dengar apa dia ckp tadi. macam yg aku ckp...buat apa nk stress2 kan. anggap laa mcm angin lalu je. cewahhhh positive x aku? aku enjoi jelaaa ikutkan. kali ni kitorang try new branch of Seoul Garden kat Festival City di Setapak. dia mall baru betul2 locate kat depan uptown danau kota tu.









 ais lemon tea....2x refill






menu2 yang diambil...antaranya ayam...ayam...ayam...dan daging. ade laa sotong and udang lembik2 5,6 keping. branch yg ni tak best sgt pada aku laaa sbb dia serve more to chicken. muak....xmkn pn tau. kalau branch kat plaza pantai tu..mcm2 jenis daging perap dia buh hokay. so the mabeles laaa jugak.














kemain semangat laki aku ni...kejap2 celur.....kejap2 panggang. besar jugak perut kau ni bang. aku sebenarnya da muak nak layan seoul garden. maybe dulu 2,3 kali aku tahan lagi. pas insiden kena appendix ritu aku rasa di sini laa punca aku sakit. hehehehe aku amik jelaa hati pak ajiz ni teman kan dia mencekik pn da memadai kan...kang merajuk buat muka doremon sepa nak jawab. da laa kat luar..jan buat pasal










yang ni aku punya. tak tipu...mmg aku makan ni je. 2x refill jugak. tapi rasa dia kureng laa xbape nak in salad ni. *2x jugak kau tambah gayah..ape yg tak in pun xtau laa*. aku rs mayo dia tu pelik. eh ntahlaaa...








ni laaa landmark dia skg. ade tanda StarParc point. kemain ejaan nye...nk gelemer nye pasal tak nak buh setapak. amacam...kelessss x?





Affe Hussin
Affe Hussin

Affe Effie Afie. Mom of two special adorable kids. This is my personal journey on raising my kids. Follow me if u like my writing. TQ

No comments:

Post a Comment