Sunday, January 15, 2012

Hati ku cair. Frust!





sabtu lepas adalah hari merai besday adik aku ngn makcik kesayangan aku....hurmmmm plan nye mmg gempak2 je semua. padahal ajak 2 buah family je. bagus.....boleh laaa aku paw adik aku memandangkan dia da keje skg kan. alaa rilek laaa beb..gua paw xbanyak. baskin robin sebijik jadi laaa. harharhar


lagipun aku da lama x merasa kek mahal ni. last aku makan taun 2008. tu pun kawan yang belanja. eskrim dia mmg sedap....padan laa ngn kemahalan nye itu. nevermind....janji aku dapat rasa kan. yang best nye bole plak laki aku offer nak topup kek si pot ni. amboiiiii??????? time kek aku kau beli pistacios je yg agak2 bajet..kemain kau eh? ok...xpe..xpe...ade ubi ada batas. :-p


for this makan2 aku buat masakan yang simple2 je. malas aku nk pening2 nak kecah segala. baik masak benda yang kita tau. jan nak memandai cuba resipi baru..xpasal2 semua makan sadin je kang pastu. so....i made nasi arab lauk lamb. ni mak aku yg request. kata nya laaaa....sbb aritu pak usin ckp nak belanja kitorg and suh aku suggest restoren nasi arab or yemen ke apa laaa. mmg tepat pilihan abah kerna memilih anak mu utk suvey tpt makan yang best2 kan. aku pun usul kan cadangan nak ke Hadramawt yang maut jugak laa harga nye. huahuahua sampai skang bapak aku diam tak cakap apa2. sabar jelaa...nyesal aku tak cakap al-rawsha ke apa. dan2 pak usin ckp 'alaaa noe buat pun da ok..sedap'. yelaaaa








kuah dia ni agak fail sikit...sbb cili hijau teda. so i just u yang merah. rasa dia kurang nak kick sangat. adoi seb baik org2 tua semua bole laa layan lauk tuan rumah ni kannn. and as usual aku buat jugak lauk ayam ungkep jawa mana laa tau kot2 ade yang muak makan lamb ni kan..ke tetiba pitam ke. jadi kena bsedia








overall semua kata ok laaa...ok je ke? korang kemain menambah..


and saat yang dinanti2 telah tiba...iaitu potong kek. actually masa aku amik kek ni time tu jam 4 ptg. sampai2 terus masuk dalam fridge. aku kan xpenah beli segabak kek mahal ni and staff dia pn tak btau cmne nak buat ngn kek cmni. aku plak bangang. lepas beli tak jenguk2 langsung ape jadahnye dia jadi dalam fridge....and no one dlm yang remind. good....




bangang......i really hate buskin robin! the best part masa buka semua jerit. MAAAAAAKKKKKKKKKK!!!! disambung suara2 ala nak menangis....KEK AKUUUUUUUUU. sian pot......penat2 je beli kek mahal2. sabar laaa nak ye. ada hikmah semua ni. muhahahaha then nak amik ati nyanyi laaa jugak..."Allah selamatkan kamu...jeng..jeng..jeng...." sendu nye majlis kau nok...seb baik aku tak organize party tuk kau. mana nak letak muka. 






dak mok ni dan2 mata tebeliak tgk kek maksu dia cair.. pandai kau eh.....agak kalau kau da bole ketawa mesti kau bantai gelak guling2 kan. mcm laa paham tu kek ke apa...yang pasti dia tau itu makanan.










seb baik ade kek spare....bole bsyukur juga walaupun rasa frust tu meninggi sbb $$ melayang dengan sukacitanya.....eh tak sabar plak nak paw laki aku kek lain kat buskin robin. ade satu kan bentuk love....aku bkenan giler. mesti sedap tu rasa dia. ok..feeling jap mana tau laki aku nk kasi seprise buat delivery anta kek buskin robin kat aku. salu org kasi bunga kan? herherherher




*kata benci buskin robin????






Affe Hussin
Affe Hussin

Affe Effie Afie. Mom of two special adorable kids. This is my personal journey on raising my kids. Follow me if u like my writing. TQ

No comments:

Post a Comment