Wednesday, January 11, 2012

ehem...ehem..




rasa macam nak bersarang blog ni. aduhai.....kemalasan dan kesibukan sejak2 taun baru ni. selasa lepas kan aku buat follow-up kat medina ni. jeng...jeng...nebes gile ok nak serah diri ke weight scale. seminggu lebih aku cari digital weight scale...xjumpa! time2 cmni laaa semua benda stok abis. ape kebenda nye laaa....adekah skg musim org bdiet mungkin? baguslaaaa rakyat mesia dah sedar diri....


balik keje ngan semangat nye jalan kaki. hari ni je aku rajin...lain2 aku senam dalam rumah je. aku rs mcm jalan bogel tga jalan kalau senam sorang2. segan...kena ade geng. annoy punya stetment....aku sampai je terus pecut nak g klinik drop appointment cepat. skali sampai...mak org yang kedua belas nok. bajet dalam jam midnite jugak turn aku ni. xpelaaa sabar je...lagipun bole balik lepak2 dulu


around 9.30 pm baru turn aku. oklaaa tu takde laaa ramai sangat org kot. and i was the last patient. again....hehehe masuk2 je terus kena timbang. kali ni ade progress. dapat balik angka asal masa mula2 diet aritu. alhamdullilah lega sikit....bak kata laki aku..toksah nak frust klu berat tak turun. tak bole stress. menjejaskan kandungan. haaa??? pehal laa mamat ni....dalam perut aku taik je lebih bang. belum ada apa2 jan nak high expectation sgt. mak rilek je ni....jan nak emo2. aku balik jalan kaki kang.


aku lupa gak nak tanya assistant doc tu kot2 laki aku kena produce lagi ke x. sbb aku tanak laa jadi mcm aritu. bila suami tanak dengar nasihat isteri ni kan. aku ajak laki aku pg klinik awal tanya mana tau kena produce so bole laa standby kat uma siap2. bole laaa kau tanak pecaya cakap isteri mu ini. pehal laaa degil nau dia ni. at least bole dtg amik botol dulu ke apa...dia tak pecaya ok. biasa laa org laki ni ego nye kaw2. dia rasa da xperlu nk produce sbb sperm dia da cukup power. last2 smp kat klinik doc suh produce dulu and tgu sejam untuk analyze. see????? tambah keje aku nk kena jalankan tggungjawab buat "job2" ni dalam klinik. adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii terus tak bcakap ngn aku. kan da malu.....


seb baik kali ni xpayah. masa scan..alhamdullilah telo aku mmg besar cantik skali tepat pada masa nya. dapat laa kiri kanan 20mm. so untuk follow up kali ni pantas dan ringkas. ngn semangatnya doc ni terus amik kertas nak buat pelan untuk aku. wah...laki aku mmg nampak laa mcm hepi sbb progress setakat ni mmg positive. tapi doc cakap tak bole 100% sonok. sbb kira baru stage berusaha gila2..keputusan nye nnt ujung bulan.





disebabkan aku teda masalah apa2 lagi...doc terus kasi kitorang time intercourse. bab ni aku jeling laki aku paling interested. skali doc cakap...pagi lepas subuh. dan2 aku tgk muka dia layu. ntah pape....kan elok tu bang pagi2 buta. yelaaa aku paham dia penat sbb pegi balik keje naik moto. penat lagi dari bawak kete....pulak kalau moto tu ala2 kapcai githew. so..time management kena laaa betul2 skit kan. 




siap kasi posisi2 baik punya. tima kasih laa doc utk orang yang naif mcm saya. saya amalkan posisi baik2 je selama ni. bole pecaya? pecaya laaa.....




update : 10/1/2012 - 91 kgs



Affe Hussin
Affe Hussin

Affe Effie Afie. Mom of two special adorable kids. This is my personal journey on raising my kids. Follow me if u like my writing. TQ

No comments:

Post a Comment