Tuesday, December 20, 2011

JJCM...bonus tak reti nak simpan ke?




ehem...sepa keje gomen angkat tangan. pasti tersenyum2 kan dapat bonus. syukur alhamdullilah ade laa jugak kan daripada sendu tak dpt apa2. at least bole laaa menyimpan sikit walau tak banyak..and kebetulan mmg bln ni aku nk pakai duit nk servis my jerry tu haa. sian dia...terabai da. maafkan mak yer nak. hehehe


aku xlaaa nk menjoli sakan...cuma xsalah nak kongsi rezeki ngn orang lain. family members plak. bab2 makanan ni mmg aku xbkira. cuma laki aku sebok tanya bape $ aku  dpt. eh...pelis yer. duit i harus laaa rahsia. mana bole kasi tau. tp kesian jugak last2 aku kasi tau but not the exact amount. Syyyyhhh....hahaha orang nak menyimpan mana bole hebah2. kang ade je racun soh aku beli tu beli ni. sorry der....gua displin dah skgni. tayang laaa tab ke iPad...daku sudah tidak shopaholic lagi2 gadgets ni. leh pecaya ke? 


zaman skgni dah nak kena beringat. kena banyak saving...umur mcm aku ni...belum beli uma. masih lagi merangkak. its not that easy as i thought before....but insyaallah we will try our best untuk simpan azam agar boleh memiliki uma sendiri pasni. tapi xnak laa sampai makan megi sebab nak kejar azam kan. herherher...


so sempena mak da gaji semalam....aku pn nak reward myself sebab spjg weekend ni mmg sangat hectic. perghhh lebam bijik mata aku ni haa. tp sbb benda tu aku suke...gembira sangat. aku plan ajak adik ngn abang aku pegi makan nasi arab. aku tak ajak cik june ngn pak usin sbb mak aku pn dapat bonus. hahahahaha kejam laa plak statement.


we went to nasi arab kat laman seri seksyen 13, shah alam. area sini ramai student. sbb ada kolej ptpl ke apa...dasat student skg. akak dulu ms belajar makan megi..nasi goreng..nasi gaul ngn maruku je dik...mimpi je nk dpt makanan sepinggan rm15 ni. agak2 bantuan smp baru laa merasa ciken cop 6 bulan sekali. nama restoren Lazeezat. payah nak sebut. kita panggil lazat jelaa eh. 











biasalaa restoren nasi arab...bagi aku nasi semua sama. yg lain cara dia masak kambing and ayam dia. aku amik lamb khabsa..nasi dia mmg banyak gilerrrrrrrr. cuma aku xbape suka sgt kambing dia sbb masa makan rasa kambing ni tserlah sangat. beza kalau makan kat Saba' restoren or al-rawsha. xtau laaa kalau abg aku kata ok ke apa. but dia pn ckp..rs kambing dia ketara. kembang2 tekak aku jap. tapi kunyah laa juga slow2..





nasi bkubur ni laki aku punya. dia amik chicken mahgdut ke dangdut...bunyi dia lebih kurang. ni pn dry je rasa ayam dia....pasrah. depan rezeki xbole komen banyak. 











air ni mmg sedap! best giler.....abg aku amik mango jus...mmg jus abissssss. yang merah ni aku lupa nama dia apa..tapi combination anggur, melon ngn manggo kot. xingat....seriesly yang ni mmg delicious. aku dok sebat air adik aku ni haa....sbb masa waiter dia offer aku sombong xnk try....














sebab air aku ice lemon tea je....


overall tpt dia nyaman and selesa. bersih. and ade 2 tempat bole bsila feeling2 mcm kat arab githewww kan. tapi...biasa laaa kalau da nama dekat ngn tpt student...maka tempat2 baring mcm ni budak2 ni da sapu dulu. sakit mata akak tgk korang dik. kot da gatal sangat nak merenyam raba2 kapel ko..baiklaaa pg sewa je hotel. kau bole makan nasi arab...xkn xmampu nk sewa hotel kan? deemmmmm.....








Affe Hussin
Affe Hussin

Affe Effie Afie. Mom of two special adorable kids. This is my personal journey on raising my kids. Follow me if u like my writing. TQ

No comments:

Post a Comment