Tuesday, December 13, 2011

End Year Programme....hewww





sabtu lepas aku pegi ronda2 melaka untuk programme family day opis aku. 1st....aku rasa semak...sesak. aku paling fedup kalau bdepan ngn JEM. cukup2 laaa kat KL...rupanya masuk melaka sama je. aku rasa nak jerit je dalam keta. kalau nak ikutkan dulu2 melaka ni biasa2 je...skgni da mcm fave place org nak pegi kalau cuti2 pendek. waterworld ke ape semua full. taman buaya pun pack! 

korang buat apa laaa nk tgk buaya tu...bukan dia bole dancing ke apa...dia tunjuk maco je depan orang. pastu keje makan melepak...jalan pn slow. adoyai.....ok2 aku paham korang semua nak bawak anak jalan2 kan...school break laa kata. aku btolak dari uma pagi jam 10...smp melaka jam 2 petang. lama x? rasa mcm nak blk pantai timur. saba jelaaa

alang2 aku da balik melaka ni...aku pn ronda laa town nak tengok2 hotel yg aku book utk opismate for family day kelak. hareeemmmmmmm...aku tgk papan tanda hotel je. JEM nok.....eh xkoser laaa aku nk bsesak2 nk cari parking lagi. mekasey jelaaa....aku xble jem2 ni. stress....nanti da stress aku makan banyak. da laa bajet rm200 je balik kg ni. xleh nak macam2 sangat...hahaha

aku pcaya pada instinct...and nak sedapkan ati sendiri bahawa hotel yg aku pilih (Hotel Emperor) utk dorang ni...oklaaaa. lagipun untuk satu malam je. nak hotel yg best2 da full booked. yg ada tggl walk in je. len kali kalau korang nk wat family day plan awal or tga taun 2011...bukan last minit december 2011! kalau nk book time2 cmni mmg derita....kau nk fight ngn school break...christmas bagai...pastu new year. even kau cakap 'alaaaa melaka je pn' kau da kena standby awal. sbb melaka skg da mcm KL....pastu da membangun plak. mmg jadi point place laa org nak visit kan...oh! belum campur dgn foreigner yang pakai kemeje and suar colorful dok melepak kat A'Famosa fort tu. aduh.......

tapi...bila last minit cmni. aku mcm suke laa plak. bole? sbb aku rasa energetic dan aktif. hahahaha bole pakai kan alasan ni? bila last minit everything aku jadi sgt picky. baru puas ati biar tak tido malam pn. cewah....poyo

then aku terus pegi umbai....nak book makan malam laaa for this 25 Dec. skali kena call dulu laaa..apa laa...sudahnye aku amik je brochure and contact number. sbb aku da pening2 jem tadi. aku plan nak amik Nahkoda Seafood. dia betul2 kat perkampungan ikan bakar terapung. view dia menarik dan luas. kalau nk wat makan2 utk family day sesuai sbb dia ada satu bilik khas air cond kalau xsalah bole book. 






Nakhoda ni kat atas...tempat dia ada pangkin and ade meja kat luar. luas laaa tempat dia. orang cakap kt ikan bakar terapung ni harga dia mahal sikit banding Ala kassim ngn parameswara tu. yelaa tgk tempat dia view cmne. then luas selesa.....so bole laaa kalau kata mahal sikit. harap2 sedaplaaa ikan bakar dia. amin...



so i've decided nak amik pakej yg rm400 tu. rasa mcm ok...untuk 40 orang makan kena amik 4 set utk tiap pakej tu. means total dalam rm1.6k tak tmasuk add on lagi. herherher....patutlaaa aku tgk ada orang mkn kat sini smp rm800 rilek je....seram. seb baik makan sponsor...kalau tak aku survey makan kat kedai tomyam je.


aku ni nama je survey kedai atas....tapi buat fud testing kat kedai2 bawah nahkoda ni. ntah cmne laki aku ni tetiba lapar. biasalaa mamat ni kalau lalu kedai makan cmni laa jadi nye. aku rasa mcm dia ni xskip makan masa kat uma. complete breakfast and lunch. layan kan jelaaa...kau jan sakit perut da.





aku order ikan pari bakar, udang butter ngan sotong goreng tepung. kalau pegi ikan bakar kat melaka..nasi lemak ni mmg wajib ada. katanya baru feel makan ikan. yeke? sejak kawin ni seingat aku cuma sekali je aku layan nasi lemak ngn ikan bakar. biasa je??? ratah ikan tu lagi feel kot.....ok2laaaa mmg sedap mkn ngn nasi lemak cuma kalau nasi tu spoil xsedap..mmg trus potong nikmat aku. tapi laki aku ni ckp nasi dia kureng...kau hentam smp 4 bungkus jugak. adoiiiiiiiii....
 





yang ni udang butter. ade rupa x macam kat kedai salu buat? aku agak makcik ni xpenah makan the real butter prawn. haishhhh......sabar lagi ni. sotong dia oklaaa buat alas perut aku sementara tgu pari bakar. pun sama...pari dia...adoyaiiii. pedas giler!!!! pais pari dia lgsg tak IN.....aku cuma bdoa jan laaa kami cirbir dan harap makcik tak cekik darah.


total makan semua RM40...tu pn pakcik yg kira tu ala2....kejap2 igt kejap2 lupa. jadi aku wajib telek balik bil sbb aku ckp nasi lemak 4. dia potong 4 dia tulis 6. pastu nasi lemak sebungkus rm1.20..tp pakcik tu kira mcm mana ntah tetiba dia tulis kat bil nasi lemak 6 RM9.40.......rasa nk tekeluar bijik mata. kau biar benar pakcik! hadoiii patutlaaa kedai kau idup segan mati xmau.....cek2 balik salah kira....pasrah!


balik je...aku da rasa smacam je perut ni. tapi nak sedapkan ati...maybe aku sakit perut sbb makanan semalam or makan kat mana2 sebelum kejadian hari ini. masa aku taip ni pn ada rasa2 nak tcirit gak...tapi gua menten tahan. bole kontrol lagi......


kawan aku ajar...kalau nak tahan berak utk sesuatu situasi urgent contoh tga meeting tapi tak bole g toilet. sebut 'kepala burit kepala burit'. nescaya taik tu akan naik masuk balik. sekian



bai....

Affe Hussin
Affe Hussin

Affe Effie Afie. Mom of two special adorable kids. This is my personal journey on raising my kids. Follow me if u like my writing. TQ

2 comments:

  1. hahaha..tips nak tahan berak tu sampai sekarang kite ingat..takkan ku lupa..siap share ngan kekawan ofis lg... minta izin share kat fesbuk ye...

    ReplyDelete
  2. muhahahahaha....kaaannnn. mujarab guna saikologi cmni. nak kesan lebih cepat buat aksi sekali. pasti peluh jantan xkua :-p

    ReplyDelete