Tuesday, November 01, 2011

hari cantik...mood pun vogey cantik




first thing aku baca pagi2 kat opis cite pasal kim kardashian nk bercerai. demmm.....apesal laaa korang ni cerai2 plak. baru 72days married. tp masa mula aku tgk dorang ni bcintun pun da bole agak....xlama. susa kalau kawin ngn pompuan banyak duit tp kau kayap. dlm otak aku...matsaleh klu kawin xlama. mcm kawin main2 je. mmg laa xsemua...tp mostly nya jadi cmni laa. cinta semata2 tak bole pakai nok. kt mesia pn sama ...dalam keadaan ekonomi skg...harap pada cinta saja mmg sesak idop kau kelak. lagi2 kalau ko jobless.



apesal sebelum kawin ko tak pikir seratus kali dulu. tak jengah poket dan saving yang bole ke kau sara anak orang yang sebulan belanja utk personal saja almost 100k! bukan nak memandai tp kebanyakkan nye cmni laa. lagipun Kris tu xhensem laaa cik kim. kalau dia xhensem tapi billionaire ok. haiyoooo.....sayang seribu kali sayang. but....dressess kim ni semua cantik2!!! *berangan lagi


source : www.dailymail.co.uk/.../Kim-Kardashian-Kris-Humphries-wedding-p...


tp kalau sepa layan kim fairytale wedding tu kan...kris ade kasi hadiah diamond bracelet. kire kaya jugak dia ni. tp mengapa cerai? mana dia dapat duit byk beli bracelet mahal...kate dia jobless x kerja. aku nak berimaginasi dan buat kronologi jap. sorry laaa bos...gua ske wat kronologi artis. klu kronologi sistem gua bole kena sawan tetiba.



source : www.dailymail.co.uk/.../Kim-Kardashian-Kris-Humphries-wedding-p...


aku layan jugak tv shows mcm the bacheloret. ade yg jobless tp cmne dorang bole sara idop eh? siap masuk realiti show nk ngurat anak gadis. klu kat mesia ni mmg bebakul bedilan senjata mamat tu dpt. ke dorang mmg bole idop tanpa duit? haish....eh xkoser laa aku nk pikir.


borak2 ngan budak opis..semua cite pasal kek! food.....haiyohhhh. mengugat iman betul laaa. lepas main gugel2 ngn dorang tetiba mak rasa rajin bebenau nak baking and cooking. wah! belagak....belum buat da cakap rajin. balik uma....kuarkan butter smp jam 11mlm tgk je butter tu lembik. pastu simpan balik. poyonye mak!


tp mmg plan pun nak masak sikit. nak raya haji kan.....ade kenduri baca yassin sikit kat kg. so...as usual and kampung style i think kena laaa contribute sikit. tp kebanyakkan plan aku ni didorong oleh laki mak sendiri. bila aku list plan...tgk2 menu semua mcm masuk perut dia sorang je. mcm laaa bini kau ni hebat buat makanan tradisional. aduhhhhh pening...pening....harap2 kau ubah pikiran bang



doakan kejayaan mak dan titipkan semangat tinggi gunung agar mak tidak berangan2 ayam semata. kalau aku upload dlm blog means sukses! sukses! sebaliknye...paham2 laaa :-p




1st. Egg Tart

pic source : Rasa Malaysia


2nd. Rainbow cake....wish me luck bebeh

pic source : Martha Stewart


3rd. karipap buruk....again! eh aku xigt cmne nak buat!




pastu laki mak tambah...'kalau bole kuih lompang, kuih bakar lemak, koci ngan my fave all time VADEI' yang last paling tak bole blah punye permintaan. aku tau xsusa nak buat tp aku xsuke. payah tau x nak membentuk diri agar suke bikin kuih tradisional a.k.a MALAS. tolong! tolong! mak nebes nok!!!!!



nak selak buku resipi chef wan....zasss!





Affe Hussin
Affe Hussin

Affe Effie Afie. Mom of two special adorable kids. This is my personal journey on raising my kids. Follow me if u like my writing. TQ

No comments:

Post a Comment