Saturday, November 19, 2011

beronok-ronok sambil mengembangkan badan



tengok tajuk pn da tau kan? adoyaiii apelaa nk jadi ngn aku ni. asik makan non-stop. seb baik malam aku da xmkn sangat. actually aku da plan lama ngn budak2 opis. aku..julie dan ein. ni yang kira sekapla je...ala2 bkroni plak bunyi nye. xdelaaa ni semua batch sama ngn aku masa mula2 masuk gomen. mmg rapat betul laaa. cubit peha kanan terasa peha kiri. cewaaahhh! 


aku pn teringin nk tgk uma townhouse ni cmne. mmg xpenah pn tgk uma ni cmne rupanya. mak pegi uma jijah kat balakong. bersih je uma dia...kemas dan teratur. uma aku pn bersih...kemas (nk jugak masuk bakul) cuma nye kerajinan kena tahap bibik sepenuh masa kalau nk mgemas uma aku ni. dan aku sbnrnya sangat suka uma yg tak bape besar ni. kalau ada anak pn aku suke uma yg selesa dan memadai saja utk anak branak. senang nak menten. xyah nak pening2 pala. lain laaa aku ni datin ke bini tan sri ke kan..bole laaa aku oder bibik 3 org skali gus.


so our plan kena bawak potluck tiap sorang. haaa mencabar x? ntah pape je haha....aku bawak daging salai masak lemak. julie bawak fettuccine dan ein bawak asam pedas ikan pari. tuan uma pula menghidangkan sambal belacan, salad, ayam panggang, udang sambal petai dan sayur campur. kedengaran enak bukan? mmg mabeles kau! masing2 bakat tependam. cittt


mula2 masuk uma orang kita kena...................









jakun



masuk2 terus snap2. seb baik uma member sendiri. aku rasa mesti fiza menyumpah dlm ati ada kwn weng cmni. harap dia tak menyesal ajak aku dtg uma. wakaka dia deco uma simple tp sedap je mata mandang. alahaiiiii......





amacam? expresi di atas ni aku rasa da cukup mgambarkan betapa suka nye makcik ni smp gelak cmni. kalau da dok melepak uma orang bgossip bagai. sepa tak suka kan? lagi kalau dga aku ketupat 'adik' korang kan? kan? kan?




sampai2 je da timing nak lunch. aku breakfast sesimple bole sbb pikir nnt lunch makan konfem yg best2 nye. sanggup ok tahan lapar. naik je uma terus kuarkan bekal masing2 and susun atas meja. lauk aku yg kaler kuning2. simple je kot masak lemak daging salai. tp sbb aku tetiba mgelabah nk kena buat potluck kan. mcm2 dlm benak fikiran ni. takut xjadi laa...xsedap laaa...haishhh!














lauk petama aku makan. fettuccine by julie. aku post trus gmb ni kat laki sbb dia kansel last minit tak jadi join. lepas mms gmb kat dia aku mcm menyesal. sbb mcm tak bhati perut plak anta gmb makanan pada org yg sememangnye tga kebu' dan maybe tak bfast pada pagi tu. da tlajak baru nk undo? padan muka aku. balik kena mtk mahap

 





pastu sambung mkn nasik. time ni aku baru thegeh2 nk cedok nasi. orang lain da 2x tambah nasik bagai. mak pakai girdle time ni...jadi wajib bsopan kawal perut agar tak overload. kata nak kontrol kan kena laa beringat2 walaupun lauk2 tu heaven gile.


tuan uma plak mmg sangat baik ati melayan tetamu yg cepat lapar cm ktorg ni. dari pukul 1.30 ptg smp laaa jam 6 lebih kau. tu pun sbb ujan lebat. so mmg petanda ktorg akan lepak lama punya laa. siap ade minum petang sagu melaka. yummeh! huahuahua...seb baik aku dtg uma kau sehari je. kenyang sangat!



ni laluan ke living hall. depan tu ade balkoni. simple and nice



pastu sambung balik amik gambar...hehe xlaa banyak pun maybe da tlampau kenyang jadi tahap capable utk ronda tiap ruang tu terhad. kalau bole nak mengesot. hahahaha teruk x?



 


belek2 album kawin dia. mmg gojes laaa handworks OP dia. kelesssss kau jijah! semua cantik2. tp apesal aku amik gmb dak nyomel ni je yeh? tak ingat da nape..feeling mengimbau kenangan lalu. eceh!



siap susun2 cmni....aku ade? mmg tak laa jawabnye. kena contohi tuan uma ni haha



ni adalah hidangan terakhir yg mabeles. samosa by tuan uma. syukur alhamdullilah hari ini aku dilimpahkan ngn rezeki. balik xyah masak. laki aku kol aku smp 3-4x tanya da balik ke belum. da lapar kot. sian laki mak. sampai je uma tgk dia tga lepak tgk bola and mmg menanti kepulangan ku. mcm syahdu plak....cepat2 trus hidangkan makanan.


tp dia tau ujan lebat n jalan jem masa dia kol tu. tetiba aku rasa mcm aku adalah isteri yg jahat sbb pegi bseronok tanpa suami.


insaf!

















Affe Hussin
Affe Hussin

Affe Effie Afie. Mom of two special adorable kids. This is my personal journey on raising my kids. Follow me if u like my writing. TQ

No comments:

Post a Comment