Sunday, November 20, 2011

beautiful sunday...




weekend cmni aku mmg xde wat pape....and adalah hari untuk melepak smp petang. bunyi macam malas tahap pingu. tak malas pun ok.....lepak aku lepak yg mengeluarkan peluh. maklumlaaa mana ada bibik kan. kena laaa mengembling tenaga laki bini bagi memelihara kebersihan dan keindahan umah. cecece....


alaaa sebenarnya aku motivate diri nak uma bersih, kemas...sejak2 balik dari uma kawan mak semalam kan..hahaha siyes kau mak jeles giler uma dia very neat and tidy. uma aku pun kemas juga cuma....kena RAJIN selalu kerah kudrat nak maintain mcm2. kdg2 smp tak terbuat. adoiiii....bsyukur aku dpt uma kuates yg ade 6 buah bilik..4 buah toilet..stor bagai ..fully furniture! alhamdullilah....tapi aku lebih suke uma yg sedehana saja mcm uma sewa aku dulu. cuma tulaaaa. sepa rajin nk kemas??



da bminggu aku postponed nk ngemas. pagi pas subuh je aku da kemain belagak kua mop...rendam semua. tetiba laki aku ajak bfast kat luar. tergendala lagi...takpe. hold kejap. yang aku tau laaa nk pegi bfast je....tapi ntah pesal tetiba aku bole smp shah alam jam 10 pagi. kelesssss x? aku cuma myatakan hasrat nak pegi bakery kat cowkit tu je tp kedai tu tutup. dan2 laki mak baik ati arini trus ofer aku bakery kat shah alam. kata nya aku asik merengek nk pg situ. bila plak???






kedai dia....bole laaaa. s0-s0..and aku rasa HOI tetap menjadi supplier feberet. sbb bila aku gugel bakeri ni kan mcm gempak jugak laa barang2 dia. harga standard ade yg murah ada yg tlebey mahal. yg murah tu promotion kata nye laa. bahan kek average....cuma tools dia bole tahan mahal. barang2 dia jugak kbanyakkan nye kalau nak kena order dulu or based on stok. kalau kt HOI ni jarang2 jugak laa nk kena tgu stok. maybe sbb bakeri dia tiptop ke xtau laaa...sbb bahan yg aku nk salu mmg ade. 






adelaa jugak barang yg aku rasa mcm bkenan...aku sebat jugak. beli barang basic je...tu pun almost rm50. apa yg murah zaman skgni hah? yelaaa aku mgaku pantang tgk kalau dia tulis PROMOSI. dan2 aku akan rasa harga dia mmg jauh lebih murah dari feberet bakeri aku. last2 smp uma bila tgk resit.....yessssssssssss mmg aku mudah cair ngn pkataan tu.


moralnya....baik menten je ngn apa yg ada skg dari nk menapak 40 km semata2. tebiat plak aku rasa pagi2 ahad cmni. kalau sepa2 yg minat nak test ngn bakeri ni bole refer website and barang2 yg dia supply http://jomkepandan.blogspot.com



bai


Affe Hussin
Affe Hussin

Affe Effie Afie. Mom of two special adorable kids. This is my personal journey on raising my kids. Follow me if u like my writing. TQ

1 comment: