Tuesday, June 07, 2011

resepi burritos



Ni aku blaja wat kulit burrito sendiri. saja nak try ape jadi. harap2 xjadi cam antu casper lagi. aku gugel resipi ni tapi xingat kat mana.versi matsoleh punye. pastu oter ikut ske laa. huahuahua






Untuk wat tepung burrito
  • 2 cups tepung wholemeal or all-purpose flour pun bole
  • 1 1/2 cup of warm water
  • 1/2 teaspoon of salt
  • 1 1/4 sudu besar vegetable shortening or vegetable oil.
Inti aku buat je cam org wat kebab 2. Sempoi punye tapi mabeles!
  • 3 ulas bawang putih
  • 1 ulas bawang besar (yang guna utk beger tu) - potong dadu
  • 1 mangkuk daging kisar. (depends bape org makan)
  • 2 sudu prego (optional)
  • 2 sudu salad mayo (optional)
  • timun potong dadu
  • garam secukup rasa
  • sos cili secukupnya    

Cara: 

  • uli semua bahan tepung sampai jadi macam doh. canai nipis2 then terus tepek atas kuali. api kecik2 je. wat macam kita nak mkn roti canai segera tu. lebih best pas kulit da masak terus bubuh inti, mayonis dan gulung. Mabelessssss! 
  • Untuk inti, tumis bawang putih, bawang besar sampai naik bau. then masuk kan daging cincang.
  • sambil gaul2 masukkan prego, sos cili dan garam scukupnya.

Simple kan? Yummeh!!



Affe Hussin
Affe Hussin

Affe Effie Afie. Mom of two special adorable kids. This is my personal journey on raising my kids. Follow me if u like my writing. TQ

1 comment: